Friday, April 14, 2006

3rd Quilt Block

I learned a valuable lesson on April's Block of the Month: never leave it for the last minute. I was frantically sewing this block together yesterday and then rushed out the door to class with it. My points are off and the seams on the back are not pressed in the right direction. I'm tempted to take it apart and begin again. But I'm also tempted to just leave it as is and say "good enough" again.
The fabrics continue to be blue and white, so it looks like the only way that I'm going to get more colors in it is to make more blocks with different fabrics and mix them all together with multi colored sashing and borders. Actually, that sounds like a fun thing to do.
I have the fabric and pattern for May's block and I'm going to do it in the next couple of days before I forget everything she taught us about it. This next one has some very small triangles and looks difficult. I definately need to take my time on it.

9 comments:

Melli said...

Hmmmm... well... from THIS view you practically need a magnifying glass to see where your points are off. They're not off by much! I think I would leave it -- but that's cuz I didn't sew it. (and we all know I sincerely detest a seam ripper...)

Deb H said...

Don't sweat the small stuff kido. The block looks great to me. Unless you are out to win a Best of Show in Paducah or something, leave it be & just have FUN!!!

PJ said...

eww, I HATE ripping out.
Maybe that's why I have so many unfinished projects....lol.

Wystful1 said...

It's perfectly done if you ask me!!!

And for me...I like the blues! Kinda Seahawk Blue and Mariners both at the same time!!!

Wystful1 said...

OH and by the way?!!!! YOU'VE BEEN TAGGED BY ME!!!

You have to come up with 6 weird things about yourself, and then post them here in your blog! yep, right here!!

Then, once you're done listing the 6 things for yourself, you have to TAG 6.

Ready, set? Go!!

Anonymous said...

BARB!!!! I'm sorry, I guess Chi tagged you already. I didn't look in your other blog first.

Sorry 'bout that, so just ignore my tag and go with Chi's!!

Barb said...

Okay I was just trying to come up with 6 people to tag, and then was going to see if I could do your's too. But I'll let you let me off the hook. I'm having enough trouble doing the first 6! LOL

LibertyBelle said...

I think that star pattern is just beautiful! what talent you have!

GG said...

It's gorgeous!! Nice you are enjoying the quilting! I should crochet more again, but don't. LOL